Erasmus+ in El Salvador

Within the framework of the Strategic Communication and Public Diplomacy of the European Union in El Salvador project, on November 21, the Erasmus+ video co-produced together with the Salvadoran artist Marcela Peraz was published, from the social networks of the European Delegation (EUD) of El Salvador, together with Guatemala’s and Ecuador’s EUD, which published in collaboration. The video is part of the Erasmus+ Mundus campaign to increase applications from Salvadoran students to this EU scholarship program.

The publication coincided with the Erasmus+ Week Latin America and the Caribbean, held in Panama City.

In addition to the proposal, the Altair team in El Salvador coordinated and developed the script for the design of the makeup and carried out the production and the copies for social networks.

The production and launch of the Erasmus+ video constituted a viral impact on the social networks of the EUD of El Salvador, reaching 83,155 views on Instagram, 39,800 views on Facebook, 496 views on LinkedIn, and 2,000 views on X in the first 24 hours, an impact well above the average number of publications on social networks of the EUD.

Its re-release is scheduled for January 9, 2024, including the subtitled script.

EU Instagram @ueenelsalvador

Erasmus+ en El Salvador

En el marco del proyecto Comunicación Estratégica y Diplomacia Pública de la UE en El Salvador, el día 21 de noviembre se publicó el vídeo Erasmus+ coproducido junto con la artista salvadoreña Marcela Peraz, desde las redes sociales de la Delegación Europea (DUE) de El Salvador, con las DUEs de Guatemala y Ecuador, que publicaron en ‘colaboración conjunta’. El vídeo se enmarca en la campaña Erasmus+ Mundus para el aumento de solicitudes de estudiantes salvadoreños/as para este programa de becas de la UE.

La publicación se realizó en coincidencia con la Erasmus+ Week Latin America and the Caribbean, celebrada en Ciudad de Panamá.

El equipo de Altair en El Salvador, además de la propuesta, coordinó y elaboró el guion para diseño de maquillaje, realizó la producción y las copys para redes sociales.

La producción y lanzamiento del video Erasmus+ constituyó un impacto viral en las redes sociales de la DUE de El Salvador al alcanzar en las primeras 24 horas 83.155 visualizaciones en Instagram, 39.800 alcances en Facebook, 496 visualizaciones en LinkedIn y 2.000 visualizaciones en X, un impacto muy por encima de la media de publicaciones en redes sociales de la DUE.

El 9 de enero de 2024, está previsto su relanzamiento, que incluirá el guion subtitulado.

UE Instagram @ueenelsalvador